Rekreasyon Değil , Spor Rehberliği Olsun



 Rekreasyon Bölümü mezunu olan Cüneyt Ceylan, beden eğitimi öğretmenliği, spor yöneticiliği, antrenörlük ve rekreasyon bölümlerinden mezun olan öğrencilerin unvanlarının olmadığı gerekçesiyle başlattığı hukuk mücadelesini kazandı. Ceylan`ın 2010 yılında açtığı dava, geçen eylül ayında sonuçlandı.

Rekreasyon bölümünü 2006 yılında bitiren Cüneyt Ceylan, iş için gittiği bütün kapıların yüzüne kapandığını, hiç kimsenin rekreasyonun ne olduğunu bilmediğini söyledi. Kendisi gibi binlerce mezunun işsiz dolaştığını anlatan Ceylan, başlattığı mücadele ile bu bölümü bitirenlerin unvanlarını almalarını sağladı. “Bilseydim okumazdım” diyen Ceylan, şöyle devam etti: “Kimse bizi tanımıyor, bilmiyor. İş için nereye gitsek rekreasyonun ne olduğunu soruyorlar. Vasıfsız işçi gibi olduk. Unvan mücadelesine girdim, 2010 yılında açtığımız bir davayla YÖK`ün karşısına çıkarak unvanlarımızı aldık. 

Rekreasyon kelimesinin yerine spor rehberliği olması gerekiyor. İş tanımları ise, her yaş ve seviyede hareket, oyun ve spora dayalı serbest zaman hizmetleridir. 2009`dan bu yana iş aradım, bulamadım. Arkadaşlarıma bakıyorum, onlar da iş sahibi olamıyor. 2010 Mart ayında mahkemeye başvurarak unvanlarımızı almak için mücadeleye giriştik. 2011 Eylül ayında sonuçlandı ve tüm okullara, kurumlara, beden eğitimi yüksek okullarına gönderildi. Ama hala bize bu unvanların kazandırdığı şeyler belirtilmemiştir. Okuyanlar yine rekreasyon bölümü mezunu olacak. Bunun olmaması gerekiyor. İsmin değişmesini istiyoruz, şu andaki mücadelemiz bu. Spor rehberliği ve rekreasyon bölümü olsun. 

0 yorum:

Yorum Gönder